|به سايت دبيرستان مطهري يك جهرم خوش آمديد |

به سايت دبيرستان مطهري يك جهرم خوش آمديد

هر کس براي خويش پناهي گزيده است    .............    ما در پناه مهدي آل محمديم

بنام خدا و بياد امام مهدي (عج

Monday, August 01, 2005


بنام خدا وبياد امام مهدي

در اين چند ماه اخير ، معرفت جديدی پيرامون حضرت از سوی عده ای مورد مکاشفه قرار گرفته و آن امضای حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشريف ) پای برخی احکام و يا تقاضای دعا برای برخی ديگر است.در اينکه اين موضوع ،از اصل کذب می باشد ، شکی نيست و ليکن انگيزه طرح اين مسايل چيست؟
چه کسی تبعات حاصل از اين کذابی را که موج رسانه ای سهمگينی عليه اين امام غريب و مظلوم به همراه داشت ،بر عهده می گيرد؟
شايد نگاهی يه هتاکی های يک طنز نويس مشهور عليه حضرت ؛که معمولا در کمين اين فرصتهاست ؛ به تنهايی گويای بار سنگين اهانت و تخريب ناشی از اين مطلب دروغ باشد.
آقايان محترم ، علمای اعلام !!!
حقير نه از جايگاه سخنگوی حضرت ؛ که برخی از شما با توجه به مواضع تان مدعی آن هستيد؛ و نه از طرف ايشان ؛ که بنا بر اقوال صحيح مکتب اماميه ادعای انتساب و رويت حرمت شرعی دارد ؛و بلکه از طرف منتظران بی نام و نشان که بدنبال نان شهرت و شهوت نيستند ، ملتمسانه استدعا دارم در صورتی که خواسته های رنگارنگ شما با اين موضوع برآورده شده ،ديگر بيش از اين ،روی اين ادعای کذب پافشاری ننماييد...
وجود نازنين حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشريف ) و اشراف ايشان بر مسايل بشری به عنوان خليفه الله اقتضائاتی دارد که دست تقدير الهی در تمامی شئون آن بخوبی ديده می شود و اگر در عيان بواسطه حکمت الهی ،اين مظاهر از انظار عموم پنهان نگاشته شده ، مجوزی بر عرصه لَخت آنها توسط ديگران بواسطه تاييد برخی از ابناء بشر نمی باشد.
اللهم عجل لوليک الفرج

Link

_______________________________________


هجوم زائران مسيحي براي ديدن چهره مسيح
درختي كه گمان مي‌‏رود چهره حضرت مسيح روي آن حك شده، هزاران زائر را به خود جلب كرده است. به گزارش ايلنا، رسانه‌‏هاي خبري كشور بوسني خبر دادند زائران مسيحي در دسته‌‏هاي بزرگ به شهري در شمال غرب اين كشور هجوم برده‌‏اند تا چهره‌‏اي را كه بر روي يك تنه درخت بريده شده دو روز پيش ظاهر شده، ببينند. چهره روي تنه درخت از نزديك قابل تشخيص نيست؛ اما از فاصله چند متري شبيه به چهره حضرت مسيح است. به گفته ساكنان شهر بيجلجينا درخت فوق يك سال پيش قطع شده است. شكاكان وجود اين چهره را رد كرده و آن را خطوط و نقش‌‏هاي طبيعي مي‌‏دانند. با اين وجود زائران در دسته‌‏هاي بزرگ به دور اين درخت جمع شده، به پاي آن زانو مي‌‏زنند و دعا مي‌‏كنند، شمع روشن مي‌‏كنند، پاي آن پول مي‌‏ريزند و تكه‌‏هايي از آن را به عنوان تبرك مي‌‏كنند و به خانه مي‌‏برند. اسقف ارتدوكس منطقه نيز از اين درخت ديدن كرده و گفت: مسئولان كليسا به زودي در اين مورد تصميم مي‌‏گيرند. وي از زائران خواست از صدمه زدن به درخت پرهيز كنند.

Link

_______________________________________


رجعت
شيعه و رجعت هيچگونه ترديدى نيست كه شيعه به رجعت دارد و همه دانشمندان بزرگ اين مكتب، اعتقاد به رجعت را از ويژگيهاى پيروان امامان معصوم (عليهم السلام) بر شمرده‏اند، تا بدانجا كه پيروى مذهب تشيع واعتقاد به رجعت متلازم يكديگر بوده و برخى از ياران و پرورش يافتگان مكتب «اهل بيت» با همين صفت معرفى شده‏اند، و خرده گيران بر شيعه نيزهمين اعتقاد را وسيله نكوهش و خالفت خويش قرار داده‏اند. علامه مجلسى بيش از پنجاه تن از عالمان شيعه را نام مى‏برد كه اصل رجعت را پذيرفته و روايات مربوط به آن را در كتب خويش آورده‏اند. از اين گروهند:سليم بن قيس هلالى (متوفاى سال 90)، حسن بن صفار (م 290)، على بن ابراهيم قمى (استاد كلينى)، ثقة الاسلام كلينى (م 328)، محمد بن مسعود عياشى (معاصر كلينى) ،ابو عمرو كشى (معاصر كلينى) شيخ صدوق (م 381)، شيخ مفيد (م 413)، سيد مرتضى (م 436)، ابوالفتح كراجكى (م 449)، ابوالعباس احمد بن عباس نجاشى (م 450)، شيخ طوسى (م 460)، سيد رضى الدين بن طاووس (م 464) و...همو مى‏نويسد: «اعتقاد به رجعت در تمام دوره‏ها مورد اجماع فرقه شيعه بوده و چون خورشيد بر تارك آسمان مى‏درخشد و كسى را ياراى آنكار آن نيست» 6.شيخ صدوق در كتاب اعتقادات مى‏گويد: «عقيده ما درباره رجعت اين است كه اين رويداد قطعاً به وقوع مى‏پيوندد» .7شيخ مفيد نيز عقيده به رجعت را از ويژگيهاى پيروان خاندان رسالت مى‏داند. 8 سيد مرتضى معتقد به اجماع شيعه درباره رجعت است و مى‏گويد: «پيروان اين مذهب در اين باره كمترين اختلافى ندارند»9.شيخ حر عاملى مى‏نويسد: «فزونى نويسندگانى كه روايات مربوط به رجعت را در كتب مستقل يا غير مستقل گردآورده‏اند - و تعداد آنها از هفتاد كتاب تجاوز مى‏كند - دليل بر قطعى بودن اعتقاد به رجعت از ديدگاه شيعه است. 10شيخ طوسى در تفسير تبيان 11 و امين الدين طبرسى در تفسير مجمع البيان 12 و ديگر مفسران بزرگ شيعه درباره رجعت سخن گفته‏اند و بنا به نوشته صاحب كتاب «الايقاظ من الهجعه» صحت رجعت از نظر شيعيان امرى مسلم، قطعى و انكارناپذير بوده و بيشتر دانشمندان يا همه آنان اين واقعيت را پذيرفته‏اند. 13شيخ صدوق در كتاب «صفات الشيعه» اعتقاد به رجعت را از مشخصات پيروان اين مكتب بر شمرده و حديثى را از امام ششم حضرت صادق در اين رابطه نقل مى‏نمايد. 14بنابراين قاطعانه مى‏توان گفت كه اصل رجعت از ديدگاه عالمان بزرگ شيعه، امرى مسلم و قطعى بوده و با توجه به روايات بسيارى كه از پيشوايان معصوم رسيده است، ترديدى در تحقق رجعت بر جاى نمى‏ماند. علامه مجلسى كه در حديث‏شناسى سرآمد همه بزرگان و محدثان است و تتبع و پشتكار وى در گردآورى مجموعه گرانسنگ بحارالانوار و شرح اصول كافى به وضوح ديده مى‏شود، درباره روايات رجعت مى‏نويسد: «كسى كه حقانيت ائمه اطهار عليهم السلام را باور كرده است، چگونه مى‏تواند درباره مسأله متواترى كه از آنان نقل شده و نزديك به دويست روايت صريح در اين زمينه رسيده و بيش از چهل تن از ثقات و عالمان شيعه آنها را در كتب خود آورده‏اند؛ شك داشته و اين عقيده را با ديده ترديد بنگرد؟... راستى اگر مسأله‏اى از اين قبيل را نتوان از متواترات دانست، پس در كدامين موضوع مى‏توان ادعاى تواتر كرد؟15شيخ حر عاملى نيز كه از بزرگترين محدثان قرن دهم هجرى بوده و كتاب پربار «وسايل الشيعه» را در احاديث فقهى فراهم آورده است، روايات رجعت را فزون از شمار دانسته و قائل به تواتر معنوى اخبار وارده مى‏باشد. 16كوتاه سخن آنكه: شيعيان به پيروى از فرموده پيامبر گرامى و با رجوع به عترت نبوى بر اين عقيده‏اند كه پيش از تحقق قيامت كبرى رويدادى خاص در جهان به وقوع مى‏پيوندد و جمعى از مردگان به دنيا باز مى‏گردند. اين رويداد را «رجعت» مى‏گويند و گاهى از آن به «قيامت صغرى» تعبير مى‏نمايند.نا گفته نماند كه اين سخن نه بدان معنى است كه از ديدگاه عقايد، شيعى، اصل رجعت در شمار اصول دين بوده و هم پايه اعتقاد به توحيد، نبوت و معاد مى‏باشد. بلكه بسان بسيارى از ضروريات دينى يا رويدادهاى تاريخى انكارناپذير، از مسلميات قطعى محسوب مى‏گردد.به عنوان مثل: همه مسلمانان باور دارند كه جنگ بدر، نخستين غزوه‏اى بود كه بين مسلمانان و مشركان مكه در سال دوم هجرت به وقوع پيوست. اما قطعيت چنين حادثه‏اى به وقوع آن در زمره اصول عقايد اسلامى به شمار نمى‏آيد، و با اين همه، كسى از مسلمانان را نيز ياراى انكار آن نيست .

Link

_______________________________________

 

خبرهاي زيروخبرهاي بالاي صفحه هر روز به روز آوري مي شود


صفحه اصلي Home Page


  • مطالب گذشته:

آمار بازديد هاي سايت

Please feel free to use, copy or distribute all
of the above contents without any restriction.
By SAYED MOJTABA POURTOHIDI